Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 3 Μαρτίου 2019

Τα Social Media Στην Υπηρεσία Της Δημόσιας Υγείας


Τα social media, ελληνιστί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν αλλάξει πλέον δραματικά την εικόνα της επικοινωνίας, της ενημέρωσης και φυσικά των διαπροσωπικών σχέσεων.
Η βιομηχανία της υγείας φυσικά δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση και σταδιακά στρέφεται προς αυτά για να υποστήριξει και να προωθήσει, μα πάνω απ' όλα να επικοινωνήσει πρακτικές υγείας. Χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό των υπαρχουσών πλατφόρμων, οι φορείς δημόσιας υγείας μπορούν να καταπολεμήσουν αβάσιμες φήμες, να ενθαρρύνουν συμπεριφορικές αλλαγές, να πληροφορήσουν, ενώ παράλληλα επιτρέπουν στους ακολούθους/αναγνώστες/διαδικτυακούς φίλους τη  διάδραση και την ανατροφοδότηση.
Παρακάτω παρατίθενται παραδείγματα προώθησης προγραμμάτων υγείας μέσω των social media:

1) Παγκόσμια ημέρα καρδιάς
Με στόχο τη μείωση των  καρδιαγγειακών παθήσεων και των εγκεφαλικών μέχρι το 2025 τo Παγκόσμιο Ίδρυμα για την προστασία της καρδιάς, προώθησε εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μάλιστα σε πολλές πλατφόρμες. Μία από αυτές ήταν οι "σέλφι" υγιούς καρδιάς, που προέτρεπαν τους ανθρώπους να δημοσιεύσουν φωτογραφίες τους την ώρα που αθλούνταν, χρησιμοποιώντας ως λέξεις κλειδιά  (hashtag) τις φράσεις "δώσε δύναμη στη ζωή σου" και "Παγκόσμια ημέρα καρδιάς".

2) Συμβουλές του CDC από πρώην καπνιστές.
Με την εκστρατεία αυτή το CDC στόχευσε σε μια αντικαπνιστική καμπάνια, χρησιμοποιώντας δυνατές ακόμα και τρομαχτικές  εικόνες από πρώην καπνιστές. Ειδικά ένα βίντεο, στο οποίο  μια πρώην καπνίστρια εξηγούσε πως είναι η ζωή έχοντας στομία στο λαιμό, είχε τόσο μεγάλο κοινωνικό αντίκτυπο, που διπλασιάστηκε ο αριθμός αυτών που καλούσαν γραμμές υποστήριξης καπνιστών τις δύο πρώτες εβδομάδες της διαφημιστικής εκστρατείας.

3) Τα αντικαπνιστικά on line παιχνίδια του Συμβουλίου Χορηγιών  Υγείας της Νέας Ζηλανδίας.
Το Συμβούλιο χορηγιών υγείας της Νέας Ζηλανδίας δημιούργησε μια σειρά από on line παιχνίδια που στόχευαν στο να αποθαρρύνουν τα νέα παιδιά από το να ξεκινήσουν το κάπνισμα. Τα παιχνίδια διανέμονταν δωρεάν από διάφορα sites παιχνιδιών.

4) Η καμπάνια της Σύμπραξης της Νέας Υόρκης για τη δωρεά οργάνων.
Η καμπάνια του Σύμπραξης της Νέας Υόρκης είχε στόχο την αύξηση του αριθμού δωρητών οργάνων. Ο στόχος ήταν η εξεύρεση μοσχεύματος για κάθε πολίτη της Νέας Υόρκης, που θα το χρειαζόταν. Μέσω ενός βίντεο που κυκλοφόρησε στο Youtube, δίνονταν πληροφορίες  για τη λίστα αναμονής, για το πως γίνεται κάποιος δωρητής οργάνων, πως επιλέγεται ο συμβατός δότης και πως τελικά χαρίζει κάποιος ζωή μέσω της δωρεάς οργάνων.

 5) Το ίδρυμα «Movember».
Το ίδρυμα αυτό επικεντρώνεται σε θέματα υγείας των ανδρών, έχοντας ως στόχευση τη καταπολέμηση ασθενειών όπως καρκίνος του προστάτη, ψυχική υγεία και την πρόληψη των αυτοκτονιών. Η ετήσια καμπάνια που έχουν καθιερώσει στα social media λέγεται «Movember», και κάθε Νοέμβριο παροτρύνουν τους άνδρες να …αφήσουν μουστάκι, έτσι ώστε να κινητοποιηθεί ο κόσμος και για συγκεντρωθούν πόροι. Με κυρίαρχο ερώτημα «Εσύ γιατί αφήνεις μουστάκι» ξεκινά ένα παιχνίδι ερωταποκρίσεων στο διαδίκτυο, που καταλήγει να διαφημίζει τη σπουδαία κοινωνική δράση του ιδρύματος.


6) Η δοκιμασία του «παγωμένου κουβά».
Η ένωση για την πλάγια μυατροφική σκλήρυνση (ALS) μέσω της δοκιμασίας του «παγωμένου κουβά» κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 115 εκατομμύρια δολάρια τον Αύγουστο του 2014 για την έρευνα της ασθένειας. Όλη η ιστορία ξεκίνησε από τρεις ασθενείς με ALS, οι οποίοι δημοσίευσαν στο διαδίκτυο βίντεο τους όπου καταβρέχονταν με παγωμένο νερό ενώ προκαλούσαν και άλλους να κάνουν την ίδια δοκιμασία. Ακολούθησαν μέσα σε ένα μήνα 17 ..εκατομμύρια παρόμοια βίντεο, τα οποία παρακολούθησαν 400 εκατομμύρια άνθρωποι πάνω από 10 δισεκατομμύρια φορές!

7) Η εκστρατεία «Μάθε τα λεμόνια σου».
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού, σχεδίασε μια εικόνα που αποτύπωνε τα δώδεκα σημάδια καρκίνου του μαστού. Η εικόνα αυτή, των δώδεκα λεμονιών μέσα σε μια αυγοθήκη, σχεδόν κατέλαβε όλα τα social media. Η καμπάνια με  το σύνθημα «Μάθε τα λεμόνια σου» δίδαξε πως να αναγνωρίζεις τις ενδείξεις του καρκίνου του μαστού και κυρίως ενέπνευσε τους ανθρώπους να ξεπεράσουν τους φόβους τους και τις προκαταλήψεις για την ασθένεια. Η εικόνα ήταν άμεση, καθόλου εχθρική και πάνω απ’ όλα διδακτική για το πως να αναγνωρίζεις τα σημάδια του καρκίνου του μαστού.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου